چند مدل کفش چرمی مردانه که باید بشناسیم

چند مدل کفش چرمی مردانه که باید بشناسیم یکی از اصلی‌ترین بخش‌های استایل آقایان به حساب می‌آید که با طراحی خاص و منحصر به فرد، زیبایی خاصی به تیپ مورد نظر شما می‌بخشد. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی مدل‌های پرفروش کفش چرم مردانه بپردازیم. پس اگر قصد خرید کفش‌های چرم مردانه را در سر دارید، با ما همراه باشید.

چند مدل کفش چرمی مردانه که باید بشناسیم

کفش مردانه

با اینکه کفش مردانه جزو غیر قابل حذفی از استایل یک آقا است در حالی که شما می‌توانید به تنهایی با انتخاب درست یک کفش چرم مردانه، تمام استایل خود را تغییر دهید. به عنوان مثال اگر قصد دارید برای حضور پیدا کردن در مهمانی و جلسات رسمی کفش چرم بپوشید، بهتر است از رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای تیره برای این کار استفاده کنید. برای استفاده روزانه و حضور در محل کار، می‌توانید از رنگ‌های روشن در کفش‌های چرم مردانه بهره‌مند شوید.

تاریخچه کفش چرم

از گذشته دور تا به امروز انسان‌ها از چرم برای کاربردهای بسیاری استفاده می‌کردند. ولی یکی از رایج‌ترین آن‌ها پاپوش یا همان کفش بوده است. هدف اصلی استفاده از پاپوش‌های چرمی، محافظت از پاها و ایمنی هنگام راه رفتن بوده است. امروزه نیز این هدف ادامه دارد، ولی طراحی‌ها و سبک و سیاق کفش‌های چرم با توجه به صنعت مد تغییرات فراوانی کرده‌اند. این امر یعنی انواع گوناگونی از چرم برای تهیه کفش چرم مردانه وجود دارد که اگر شناخت بهتری نسبت به آن‌ها داشته باشید، می‌توانید انتخاب بهتر و مطمئن‌تری را انجام دهید.

انواع کفش چرم مردانه

  • کفش چرم مردانه آکسفورد

یکی از کفش‌های کاملاً رسمی مردانه همین کفش‌های آکسفورد است. این مدل از کفش مردانه دارای بندهای بسیار ظریف و ساده‌ای است و ساختار آن دارای پاشنه‌ای کوتاه می‌باشد.   استفاده از این نوع کفش چرم مردانه مناسب برای موقعیت‌های رسمی و همراه با کت و شلوار می‌باشد.

  • کفش چرم مردانه مانک استراپ

طرح اولیه این نوع از کفش‌های مردانه از همان کفش‌های آکسفورد گرفته شده است و ساختاری شبیه به آن‌ها دارد. ایده این کفش‌ها از کشورهای اروپایی شکل گرفته است و در زمانی کوتاه طرفداران زیادی را با خود همراه کرده است. این مدل از کفش‌های مردانه به جهت استایل جذابی که دارد، مورد توجه سلبریتی‌های زیادی قرار گرفته است و بسیار مناسب برای ایجاد تغییر در استایل کلاسیک است. از نظر چرمی که در ساخت نوع کفش به کار رفته است، بهتر است بدانید که دارای لطافت و وزن بسیار کمی بوده که در دو رنگ قهوه‌ای و مشکی موجود است.

  • کفش چرم مردانه دربی

این مدل کفش نیز دارای شباهت ظاهری زیادی به کفش‌های آکسفورد است، ولی تفاوت اصلی این دو نوع کفش چرم مردانه با هم در زبانه و یراق‌دوزی آن‌ها می‌باشد. این نوع کفش چرم دارای ظاهری با پنجه کشیده است که رنگ‌های متنوعی نیز از آن تولید می‌شوند. این سبک کفش را می‌توانید با استایل‌های کژوال مورد استفاده قرار دهید.

  • کفش چرم مردانه بروژ

احتمالاً با دیدن این دسته از کفش‌ها، آن را زیر مجموعه کفش‌های آکسفورد قرار می‌دهید. معنی اسم این کفش‌ها تزیین با سوزن‌های بزرگ است که طراحی ظاهر آن‌ها را فوق‌العاده خاص و زیبا می‌کند.

  • کفش چرم مردانه لوفر

از خصوصیات بارز این کفش مردانه می‌توان به کوتاه بودن رویه آن و بدون بند بودنش اشاره کرد. گاهی اوقات دارای منگوله‌ای از جنس خود چرم بر روی این کفش‌ها برای زیبایی آویزان می‌شود. جذابیت این‌ها کفش‌ها تا حدی است که برندهای معتبر دنیا به طراحی این کفش‌ها با سگک‌های طلای خاص پرداخته‌اند.

  • بوت چرم مردانه چلسی

بوت‌های چلسی حالتی کشسانی دارند و بدون بند هستند که می‌توان به راحتی آن‌ها را از پا درآورد. این کفش‌ها در قسمت مچ ساختاری بلند دارند و نوک آن‌ها به صورت گرد می‌باشد. این بوت‌های چرم با استایل‌های رسمی و غیررسمی قابل ست شدن هستند و مناسب برای استفاده در فصول سرد سال می‌باشند.

  • بوت چرم مردانه بنددار

این بوت‌ها در رنگ‌های قهوه‌ای، مشکی و شتری بسیار شیک و جذاب به نظر می‌رسند. برای تهیه این کفش‌ها از انواع چرم استفاده می‌شود. شما می‌توانید از این کفش چرم مردانه برای ملاقات‌های دوستانه و پاساژ گردی استفاده کنید.

  • بوت چرم مردانه چوکا

کفش چرم مردانه چوکا نیز در دسته بوت‌ها قرار می‌گیرد. این بوت دارای ساق نسبتاً کوتاهی است که استایل ویژه‌ای را به فرد می‌بخشد. شما می‌توانید از این بوت با طراحی‌های خاص در محافل صمیمی و نیمه رسمی به زیبایی استفاده کنید.

  • کفش چرم مردانه ورزشی

این مدل کفش چرم مردانه به جهت راحتی و تغییری که در سبک زندگی فرد ایجاد می‌کنند، کاربردهای فراوانی در استفاده‌های روزمره دارد. تنوع زیادی که در رنگ و طرح این کفش‌های ورزشی وجود دارد، سبب شده تا به انتخاب اول خیلی از آقایان تبدیل شود.

  • صندل چرم مردانه

یکی از کفش‌های مردانه‌ای که در فصول گرم مورد استقبال زیادی قرار می‌گیرد، صندل چرم مردانه است. این کفش‌ها علاوه بر خنک بودن و سبکی، مانع از تعریق پا در گرمای تابستان می‌شوند. مسلم است که صندل‌های مردانه مناسب برای قرارهای رسمی نیست و بیشتر استفاده روزانه دارد.

  • کفش چرم مردانه ویژه دامادها

همان‌طور که می‌دانید کفش‌های چرم شایسته‌ترین و بهترین انتخاب برای استفاده در موقعیت‌های رسمی و مجالس می‌باشند. قطعاً یکی از دغدغه‌های اصلی دامادها بعد از انتخاب کت و شلوار رسمی، انتخاب کفش شیک و مناسب با استایلشان است. هر چند که این انتخاب به عواملی همچون رنگ کت و شلوار و زمان مجلس بستگی دارد، ولی همیشه کفش چرم مردانه در این شرایط مناسب‌ترین استایل را به شما می‌بخشد.

روش‌های مراقبت از کفش چرم مردانه

تمامی کفش‌های چرم به جهت ارزش بالایی که دارند، نیاز به مراقبت و نگهداری اصولی دارند تا بتوانند سالیان سال در کنار شما باشند.برای نگهداری بهتر از این کفش‌ها، پس از هر چند بار استفاده، تمامی بندها و لوازم کفش را در آورید و با یک دستمال تمیز و نمدار، به آرامی گرد و غبار را از روی چرم کفش خود بردارید. سپس با استفاده از واکس مخصوص چرم، کفش‌های خود را تمیز کنید. به این ترتیب عمر و دوام بالایی را به کفش چرم خود هدیه داده‌اید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *