معرفی کفش فوتسال مردانه

معرفی کفش فوتسال مردانه یکی از ورزش های پرطرفدار دسته جمعی می باشد که در واقع همان فوتبال درون سالن است. ورزش فوتبال به عنوان یک رشته محبوب در میان جوانان شناخته می‌شود و برای تجربه موفقیت‌آمیز آن، استفاده از تجهیزات اولیه و با کیفیت ضروری است. علاوه بر توپ، دروازه و سایر لوازم ورزشی، بازیکنان نیازمند داشتن لباس، کفش و شرایط مناسب هم هستند.

داشتن کفش مناسب فوتسال حتی در مراحل ابتدایی می‌تواند نقش مهمی در پیشرفت شما داشته باشد، مشابه سایر ورزش‌ها.انتخاب کفش مناسب برای فوتسال نه تنها می‌تواند به سلامتی شما در حین بازی و تمرین کمک کند، بلکه از آسیب‌های ممکن، به ویژه ضربات به پاها، جلوگیری می‌کند.

انتخاب کفش مناسب در میان تنوع زیاد کفش‌های ورزشی چالشی است. هرچند کفش‌های تخصصی برای هر رشته به صورت تخصصی ساخته می‌شوند، اما بسیاری از افراد بدون آگاهی از ویژگی‌های یک کفش فوتسال خوب، خریداری می‌کنند.

معرفی کفش فوتسال مردانه

راهنمای خرید کفش فوتسال

خرید کفش فوتسال موفق نیازمند توجه به نکات زیادی است، از جنس مواد اولیه تا طرح و رنگ، ویژگی‌های کیفی مهمی هستند که بر انتخاب شما تأثیرگذارند.

یک کفش ورزشی به بخش های رویه، زیره، لایه میانی و تودوزی تقسیم می شود که با توجه به نوع کاربرد کفش در هر کدام از این بخش بندی ها ویژگی بخصوصی دارد.

  •  وزن کفش

وزن کفش فوتسال به طریق قابل توجهی بر توانایی حرکت و دویدن در حین این ورزش تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل، بسیاری از کفش‌های ورزشی، از جمله کفش مخصوص فوتسال، از مواد اولیه سبک ساخته می‌شوند.

و در طراحی آنها به رویه پارچه‌ای توجه دارند. در کفش‌های برتر فوتسال، معمولا از فناوری EVA در لایه زیری استفاده می‌شود تا علاوه بر وزن کم، انعطاف پذیری نیز داشته باشد.

  • انعطاف پذیری

دومین عامل مهم در خرید کفش فوتسال، میزان انعطاف پذیری آن می باشد، اهمیت آن در زمان دویدن و میزان خم شدن آن برای جلوگیری از ورود فشار و آسیب ها به ساق پا می شود.

برای افزایش انعطاف پذیری، لایه میانی و زیرین کفش از موادی با انعطاف بالا استفاده می‌شود.

با توجه به فشار زیاد در قسمت جلویی کفش فوتسال، از پارچه، چرم یا جیر در این بخش استفاده می‌شود.

در زمان خرید کفش فوتسال، می‌توانید پنجه پای خود را تا حد ممکن خم کنید. اگر بدون کفش هم به راحتی خم کنید، این نشان می‌دهد که کفش مناسبی انتخاب کرده‌اید.

  •  گردش هوا در کفش

یک نکته مهم دیگر در خرید کفش اسپرت فوتسال، گردش هوا در آن است. زیرا در حین ورزش و دویدن، سوخت و ساز بدن افزایش می‌یابد و دمای بدن و پاها افزایش می‌یابد، بنابراین نیاز به تهویه مناسب در کفش اهمیت دارد.

گردش هوای بیشتر در کفش باعث کاهش تعریق و خنک ماندن پا می شود، در نتیجه راحتی بیشتری را برای فرد به همراه خواهد داشت.به طور عمومی، پارچه‌ها معمولا رویه کفش‌های سالنی را تشکیل می‌دهند، زیرا فضاهای خالی بین الیاف پارچه باعث افزایش گردش هوا درون کفش می‌شود.

  • زیره کفش

در ورزش های گروهی احتمال ضربه و آسیب به پا زیاد است که همین امر باعث می شود تا جنس و مقاومت کفش های ورزشی اهمیت بیشتری پیدا کند، مخصوصا لایه زیرین کفش.

اصولاً، جنس زیره کفش‌های ورزشی از مواد پلاستیکی استفاده می‌شود، اما طراحی این بخش اهمیت زیادی دارد. طراحی با قوس در قسمت میانی زیره، باعث کاهش فشار به پاها می‌شود.

  • لایه میانی

لایه میانی کفش نیز به اندازه زیره آن اهمیت دارد و باعث کاهش فشار و ضربه به داخل کفش و پاها می شود، همچنین این لایه وظیفه کاهش فشار وزن فرد به سطح زمین را دارد.

  •  طراحی کفش

کفش‌های ورزشی با تمرکز بر راحتی بیشتر در زمان فعالیت شدید ساخته می‌شوند و طراحی قسمت‌های مختلف آنها به منظور احقاق این هدف انجام می‌شود.

رویه های کفش فوتسال معمولا به صورت کوتاه طراحی می شوند تا پاشنه پا به راحتی حرکت کند، همچنین برای جلوگیری از فشار به انگشتان پا، قسمت پنجه این کفش ها پهن تر طراحی می شود.

  • سایز کفش

در هنگام خرید کفش ورزشی، حواستان به این موضوع باشد که سایزبندی کفش‌ها در برندهای مختلف ممکن است متفاوت باشد.برای خرید یک کفش فوتسال مناسب، حتماً آن را به پا بندازید و از سایز آن از نظر طول و عرض مطمئن شوید تا جلوگیری از فشار غیرضروری به عضلات کمر و پشت رانتان.

  • پاشنه کفش

پاشنه کفش به اختلاف ارتفاع بین پشت پا و بخش انگشتان اشاره دارد. این ارتفاع باید مناسب باشد تا فشار غیرضروری به پا وارد نشود. کفش‌هایی با پاشنه بلند ممکن است فشار بیشتری به پاشنه وارد کنند.

گزینه‌های بهتر برای کفش، کفش‌هایی با لژ متوسط هستند که در سراسر کفش ارتفاع‌های مختلفی دارند. این کفش‌ها هنگام دویدن و حرکت فراوان، پا را از آسیب زمین محافظت می‌کنند.

  • زمان خرید کفش

با تحرک و فعالیت در طول روز، پاها تا غروب به اندازه بیشینه‌اش متورم می‌شوند. بنابراین، بهترین زمان برای خرید کفش، به ویژه کفش ورزشی، عصرها و شبهاست تا از تنگی کفش در آینده جلوگیری شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *