چند نکته برای انتخاب کفش رانینگ مردانه

چند نکته برای انتخاب کفش رانینگ مردانه هر روز انسان های بیشتری به این نتیجه می رسند که دویدن و ورزش برای سلامتی آنان مفید است و خواه یا ناخواه به این ورزش روی می آورند. یکی از روزهای چالشی در دنیا برای انتخاب بهترین کفش رانینگ هم همان جمعه سیاه یا Black Friday است و برای خیلی ها انتخاب مناسب کتونی ورزشی معضل بزرگیست.

فرقی ندارد که شما ورزشکار حرفه ای باشید و یا آنکه به دلیل پیاده روی زیاد در طول روز احتیاج به یک کفش رانینگ با کیفیت داشته باشید. در هر صورت این مقاله به شما کمک خواهد کرد که بهترین انتخاب را داشته باشید.

شما زمانی اهمیت این موضوع را درک میکنید که از کتانی با کیفیت خارجی و با بهترین متریال استفاده کنید. مطمئن باشید که پس از یک بار پوشیدن کتانی مناسب دیگر به فکر استفاده از کتانی های معمولی و با کیفیت عادی روی نخواهید آورد.
کفش مخصوص دویدن در طرح ها و رنگ ها و انواع مختلف تولید و روانه بازار می شود و هر کدام بر اساس نیاز دونده ارائه می شوند.

چند نکته برای انتخاب کفش رانینگ مردانه

چندنکته برای انتخاب بهترین کفش رانینگ

  • ابتدا نیاز خود را تعیین کنید

اولین کاری که برای خرید یک کتونی رانینگ باید در نظر بگیرین این هست که بدونین برای چه کاری میخواهید از این کفش استفاده کنید؟ برای استفاده به صورت حرفه ای یا عادی و روزمره؟ هفته ای چند کیلومتر با آن میدوید یا پیاده روی میکنید؟ مسیر تردد شما کجاست؟ خیابان، پارک یا باشگاه؟

  • طول یک کتانی اسپرت باید چقدر باشد؟

نکته مهم پیش از خرید یک کتونی رانینگ این است که در هنگام دویدن، پاها ممکن است تورم کنند. لذا حتماً اطمینان حاصل کنید که فاصله نوک پای شما تا جلوی کتونی حدود یک الی دو سانت باشد. این اندازه را در حالت سکون اندازه‌گیری کنید تا با تورم پاها در حین دویدن مواجه نشوید.

نکته بعدی این هست که بتونین انگشتهای پاتون رو به راحتی تکان بدین تا پای شما هنگام دودین احساس ناراحتی نداشته باشد.

  • میزان انعطاف پذیری یک کتانی باید چقدر باشد؟

برای دونستن این مورد قبل از اینکه کفش رو بپوشین باید اون رو امتحان کنین. برای تعیین انعطاف پذیری کتونی، پاشنه کتونی رو نگه دارین و پنجه کفش رو به زمین فشار بدین. در این حالت باید کفش به همان مقدار که پای شما نیاز به انعطاف داره خم بشه. در غیر اینصورت این کفش مناسب رانینگ یا همان دویدن و ورزش نیست.به یاد داشته باشین که انعطاف پذیر نبودن یک کتونی علی الخصوص کتونی ورزشی موجب ایجاد درد درناحیه کمر و آسیب به تاندون های پا و فشار روی کف پا میشه!

  •  کفش را در ساعات پایانی روزخریداری کنید.

همان طور که جلوتر گفتیم پای شما در طول روز تورم دارد و این می تونه به دلیل دویدن یا پیاده روی های روزمره شما باشه. بنابراین بهترین زمان برای خرید کفش زمانی هست که پا در بزرگترین حالت خود قرار داره؛ یعنی پایان روز.

  •  ظاهر کفش و به روز بودن آن بی توجه باشید.

یکی از اشتباهاتی که افراد در خرید یک کتانی ورزشی انجام میدن و بعد از استفاده از محصول پی به اشتباه خود می برند، همین توجه آنها به ظاهر کتونی در هنگام خرید هست.
شما نباید یک کتونی ورزشی رو به دلیل ظاهر زیبای اون خریداری کنید این ظلم بزرگی به خودتون هست و ممکن هست آسیب زیادی به پا و کمر شما وارد سازد.حتماً در هنگام خرید، به ویژگی‌های استاندارد و مواد استفاده شده در کتونی دقت کنید.

  •  آیا کفش از تنفس خوبی برخوردارست؟

اگر دقت کرده باشین اکثر کفش های ورزشی مخصوص دویدن در قسمت رویه دارای تور هستند و یا حداقل در ساختار رویه از موادی استفاده شده که به تنفس پا بسیار کمک میکنن. منظور از تنفس پا عبور جریان هوا به داخل کفش به هنگام استفاده از آنست. قطعا از این کتانی ها در هوای بارانی نمیتوانید استفاده کنید و مناسب برای فصول گرم و یا آب و هوای مساعد است و این قابلیت موجب میشه که پای شما عرق نکنه و بوی نامطبوع به خود نگیرد.

  •  عمر کفش مورد نظر شما چقدر است؟

یکی از مهمترین نکاتی که به آن توجه کنین تاریخ خرید کفش است. کفش های رانینگ رو بیش از شش ماه نگه داری نکنید. حتی اگر در ظاهر هیچ ایرادی متوجه آن نشده و ظاهر سالمی داره. چون همیشه احتمال این وجود دارد که با پوشیدن کفش های قدیمی به پای خود آسیب برسانید.

سخن اخر:

یکی از پیشنهادهای عالی ما برای کفش رانینگ حتما از این محصول دیدن کنید و در صورت نیاز آن را از فروشگاه شهرصندل  خریداری نمایید.

مرسی که تا این آخر همراه ما بودید.


“جهت مشاهده جدیدترین مدلهای کفش مردانه روی لینک کلیک کنید”


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *