مهم ترین ویژگی های کفش روزمره مردانه

مهم ترین ویژگی های کفش روزمره مردانه بسیاری از افراد وقتی بعد از یک روز کاری طولانی به خانه بر می گردند، احساس خستگی و کوفتگی زیادی به‌خصوص در ناحیه کف پا می‌کنند. گاهی اوقات این احساس ناراحتی به حدی عذاب آور می‌شود که افراد حاضر می شوند هزینه‌های زیادی را برای خرید کفش روزمره مردانه بدهند تا از شر این پا دردهای روزانه رهایی یابند.

انتخاب یک کفش راحتی مردانه به طور لازمه نیازی به هزینه زیاد ندارد. بلکه تنها باید در هنگام خرید کفش مردانه، چند نکته مهم را در نظر داشته باشید.

مهم ترین ویژگی های کفش روزمره مردانه | شهرصندل
منظور از کفش روزمره مردانه چیست؟

کفش روزمره بی‌شباهت به رفیق نیست؛ همان طور که از حضور در کنار رفقای خوبمان انرژی می‌گیریم و حال و هوایمان عوض می‌شود، کفش روزمره مردانه خوب هم راندمان کاری ما را به طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. البته این فقط یک روی سکه است. شاید در بین انواع پوشاکی که در طول روز استفاده می‌کنیم، تحمل کفش نامناسب سخت‌تر از دیگر انواع پوشاک باشد.

کفش روزمره معمولاً برای مواقع کاری، تفریحی و سایر مواقع استفاده می‌شود و در طول روز، ساعات زیادی با آن‌ها پا می‌شویم.اما کفش مجلسی مردانه همان طور که از نامش مشخص است، بیشتر برای حضور در مهمانی‌ها و مجالس رسمی مورداستفاده قرار می‌گیرد. معمولاً در طول هفته ساعت‌های زیادی از کفش راحتی مردانه استفاده می‌شود و درصورتی‌که پا در کفش تحت‌فشار قرار داشته باشد، عملاً استفاده از آن غیرممکن می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی‌های کفش روزمره مردانه

1. آنچه در درجه اول اهمیت قرار دارد، راحتی پا است

وقتی قرار است کفش رسمی مردانه خریداری شود، معمولاً آنچه در وهله اول موردتوجه قرار می‌گیرد، شکل ظاهری مجلل کفش است. معمولاً بین دو گزینه کفش مجلسی مردانه که یکی راحت‌تر است و دیگری شکل ظاهری زیباتری دارد، افراد گزینه دوم را انتخاب می‌کنند.

2. دوام کفش باید زیاد باشد

ماندگاری و دوام کفش اسپرت مردانه به‌عنوان یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که باید در خرید این دسته از کفش‌ها موردتوجه قرار بگیرد. کفش‌های روزمره برای موقعیت‌های مختلفی از جمله پیاده‌روی، ورزش، تفریح و محیط‌های کاری مورداستفاده قرار می‌گیرند. همچنین افراد در طول روز ساعات زیادی این دسته از کفش‌ها را به پا دارند. از همین رو خیلی اهمیت دارد که کفش ماندگاری بالایی داشته باشد تا افراد مجبور نشوند در کوتاه‌مدت آن ها را تعویض کنند.

3. قیمت خرید کفش روزمره مردانه مقرون‌به‌صرفه است

کفش راحتی مردانه در مقایسه با کفش رسمی، معمولاً قیمت کمتری دارد. البته اشتباهی که بسیاری از مردم می‌کنند، این است که برای خرید کفش روزمره مردانه هزینه زیادی را در نظر نمی‌گیرند و بیشتر بودجه خود را برای خرید کفش مجلسی صرف می کنند. در نتیجه باید هزینه‌های به‌مراتب بیشتری را برای درمان صرف کنید.

4. ایمنی کفش روزمره اهمیت بالایی دارد

زمانی که کفش روزمره مردانه را به پا می‌کنید، در موقعیت‌های متفاوتی قرار می‌گیرید.متأسفانه در بسیاری از موارد مشاهده شده است که به دلیل عدم برخورداری از ایمنی کافی، در اثر وارد شدن کوچک‌ترین عارضه‌ای به کفش، پای افراد تحت‌فشار قرار می‌گیرد و از این طریق آسیب زیادی به آن وارد می‌شود.

5. مقاومت کفش در برابر آب

کفش‌های روزمره‌ای که در روزهای بارانی سال مورداستفاده قرار می‌گیرند، باید به‌خوبی در برابر نفوذ آب مقاومت باشند. این در حالی است که متأسفانه بسیاری از کفش‌ها دارای این ویژگی نیستند و به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان در روزهای بارانی سال از آن ها استفاده کرد.

راهنمای خرید کفش روزمره مردانه

تا اینجا با مهم‌ترین ویژگی‌های کفش راحتی مردانه آشنا شدیم.

  •  قسمت پشت کفش نباید باعث اذیت پا شوند

معمولاً در کفش روزمره مردانه مناسب، باریکه‌ای در پشت کفش قرار داده می‌شود تا تاندون آشیل به‌نوعی داخل آن جانمایی شود.اگر به دنبال خرید کفش ورزشی هستید، پیشنهاد می کنیم که راهنمای خرید کفش مناسب ورزش را بخوانید.

  • ناحیه پشت کفش راحتی مردانه باید از جلوگیری از حرکت عمومی پشت‌پا اطمینان حاصل کند.

یکی از مشکلاتی که در اثر استفاده از کفش راحتی مردانه به وجود می‌آید، حرکت عمودی پاشنه پا داخل کفش است. اگر ناحیه مچ پا به‌گونه‌ای نباشد که جلوی حرکت عمودی پشت‌پا را نگیرد، در نتیجه در هنگام راه‌رفتن ممکن است کفش بارها از پای شما در بیاید که این مسئله دردسرهای زیادی را برای شما به دنبال خواهد داشت.

  • زیره کفش باید نرم و ضربه‌گیر باشد

بخشی از کفش که به‌عنوان واصل بین کف پای شما و زمین است، زیره نام دارد. زیره کفش باید به‌اندازه کافی نرم باشد تا کف پا به‌هیچ‌عنوان احساس ناراحتی نکند. درعین‌حال ضخامت زیره کفش باید به‌اندازه‌ای باشد که مانع از ضربه خوردن به کف پای شما شود.

  •  پنجه پا به‌هیچ‌عنوان نباید تنگ باشد

انگشتان پای شما در برابر کوچک‌ترین فشاری حساس هستند و اگر قرار باشد در طولانی‌مدت در معرض فشار قرار بگیرد، قطعاً احساس ناراحتی زیادی در پای خود حس خواهید کرد. انگشتان پا باید بتوانند به‌صورت آزادانه در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

  •  طول مناسب برای کفش را انتخاب کنید

وقتی قصد خرید کفش روزمره مردانه را دارید، بهترین کفش از نظر سایز، کفشی است که وقتی آن را به پا می‌کنید، انگشت اشاره شما در قسمت پاشنه کفش داخل شود.

  •  کفشی را انتخاب کنید که انعطاف‌پذیر باشد

کفش راحتی مردانه باید از انعطاف‌پذیری مناسبی برخوردار باشد.در خرید گرفتن یک کفش، باید قادر باشید آن را به راحتی خم کنید.اگر کفشی از این ویژگی برخوردار نباشد، قطعاً در ردیف کفش‌های راحتی قرار نمی‌گیرد. اهمیت به این موضوع به‌خصوص در خرید کفش پیاده‌روی از ویژگی بالایی برخوردار است.

  •  کفش روزمره مردانه باید سبک باشد

کفش روزمره مردانه نباید سنگین باشد؛ چرا که وزن زیاد آن باعث می‌شود در طول ساعاتی زیادی که کفش را به پا داریم، فشار مضاعفی به پا وارد شود. به همین دلیل کفش راحتی مردانه باید سبک باشد تا ضمن راحتی پا در آن از انعطاف‌پذیری بالایی نیز برخوردار باشد.

  •  از کفش‌های شیب‌دار استفاده نکنید

کف کفش راحتی مردانه باید کاملاً به‌موازات سطح زمین قرار بگیرد. اگر به هر دلیلی پا در کفش حالت شیب‌دار نسبت به کف زمین پیدا کند، احتمال پیچ خوردن مچ پا افزایش پیدا می‌کند و همچنین این مسئله باعث می‌شود که پنجه پا فشار مضاعفی را متحمل شود.

کلام پایانی

واقعیت این است که انتخاب کفش روزمره حتی از خرید کفش‌های مجلسی نیز مهم‌تر است؛ چرا که این کفش‌ها را شما به طور مداوم به پا می‌کنید و به طور مستقیم روی سلامتی شما اثرگذار هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *