کفش کوهنوردی مردانه

کفش کوهنوردی مردانه، به شرط آن که یک جفت کفش مناسب کوهنوردی را برای فتح قله پوشیده باشید، کوهنوردی مردانه از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین ورزش‌ها و تفریحات به شمار می‌آید.

دسته‌ای دیگر از افراد نگاهی جدی‌تر به کوهنوردی داشته و آن را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند. به هر اهدافی که در کوهنوردی دنبال می‌کنید، مهمترین مسئله استفاده از بهترین کفش کوهنوردی است تا سلامت پاهای شما حفظ شود. برندهای متعددی همچون سالامون، نورث فیس، کلمبیا و …

شرکت‌های فعال در زمینه تولید کفش و تجهیزات کوهنوردی، محصولات متنوعی با درجات کیفی مختلف و ویژگی‌های متنوع به بازار عرضه می‌کنند. اما به طور کلی، باید از کفشی برای کوهنوردی استفاده کنید که در قدم اول راحتی و پشتیبانی مناسب از پاها را فراهم کند.

کفش کوهنوردی مردانه

بهترین برند های کفش کوهنوردی

  • هامتو

هامتو یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین برندهای تولیدکننده تجهیزات سفر در آمریکا بوده که فعالیت تخصصی خود را در این حوزه از سال ۱۹۸۵ آغاز کرد. پیشنهاد ما این است اگر به دنبال کفشی هستید که بتوانید از آن برای کوهنوردی‌های سنگین استفاده کنید، به دنبال برندهای دیگری بروید.

  • سالامون

اگر طرفدار کفش‌های برند باشید و به سلامت پاهای خود اهمیت می‌دهید، محال است نام برند محبوب سالامون به گوشتان آشنا نباشد. امروزه سالامون ضمن تولید و ارائه انواع محصولات ورزشی باکیفیت و به ویژه زمستانی، به یکی از رهبران بزرگ بازار جهانی کفش تبدیل شده است. از جمله بهترین کفش کوهنوردی سالامون می‌توان به کفش کوهنوردی سنگین، کفش ترکینگ، کفش پیاده روی و… اشاره کرد.

  • نورث فیس

بهترین کفش‌های کوهنوردی توسط برند نورث فیس تولید می‌شود. این برند آمریکایی در زمینه تولید کفش، لباس و تجهیزات دیگر کوهنوردی فعالیت دارد. این برند همچنین در زمینه تولید لوازم سفر و کمپینگ نیز شناخته شده است.

  • کلمبیا

برند کلمبیا یکی از معروف‌ترین برندها در زمینه لوازم ورزش، سفر و کمپینگ است و یکی از محصولات محبوب آن، انواع کفش کوهنوردی است. کفش‌های کلمبیا، همانند کفش‌های کوهنوردی نورث فیس، دارای کیفیت بسیار بالا بوده و از لحاظ قیمت نیز تقریباً هم‌رده با کفش‌های نورث فیس محسوب می‌شوند.

  • کاترپیلار

کفش کاترپیلار انتخاب مناسب برای کوهنوردی با ویژگی داشتن آج در زیره از لغزش فرد در کوه پیشگیری کرده و با برخورداری از رویه مناسب فرد را تا چند وقت از خرید کفش جدید مردانه بی‌نیاز می‌کند! اگر به سلامت پاهای خود اهمیت می‌دهید، خرید کفش کاترپیلار اصل (cat) گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

  • کریمور

کریمور یک برند انگلیسی خوش‌نام و فعال در ز مینه تولید کوله پشتی، تجهیزات ورزشی و پوشاک است. کریمور تامین‌کننده انواع تجهیزات مورد نیاز برای ماجراجویی در فضای باز است! از چکمه‌های پیاده‌روی، ایمنی، کوله‌پشتی، کیسه خواب و… تا تجهیزات کمپینگ و بهترین کفش‌های کوهنوردی، همه را در اختیار شما قرار می‌دهد.

  • مرل

یکی از تولیدکنندگان جهانی در حوزه کفش کوهنوردی، برند مرل است. مرل در ابتدای فعالیت خود چند مدل چکمه خاص برای یک گروه کوچک علاقمند به ورزش طراحی کرد و در آن سال به عنوان برترین و جدیدترین برند تولیدکننده کفش برای پیاده‌روی شناخته شد.

بهترین کفش کوهنوردی چه ویژگی هایی دارد؟

  • وزن مناسب

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین فاکتورهای موثر بر کیفیت کفش‌های کوهنوردی، وزن آن می‌باشد. فرض کنید به کوه رفته‌اید و یک مسیر طولانی و پر فراز و نشیب را پیش رو دارید. پوشیدن کفش‌هایی که تحت عنوان بهترین کفش کوهنوردی به بازار عرضه می‌شوند اما از وزن استانداردی برخوردار نیستند تنها موجب آسیب زدن به پاهای شما خواهند شد؛ از این رو استاندارد بودن وزن این کفش‌ها بسیار حائز اهمیت است.

  • ضد آب

ممکن است شرایط آب و هوایی در کوه برفی یا بارانی باشد؛ پس باید کفشی تهیه کنید که بتواند از پاهایتان در برابر نفوذ رطوبت و آب و همچنین سرما مراقبت کند.

  • قابلیت تنفس

بهترین کفش کوهنوردی باید قابلیت تنفس و تهویه هوا را داشته باشد، زیرا این ویژگی مانع از تعریق پا و ایجاد بوگرفتگی و بستری برای رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها می‌شود.

  • لایه میانی و بالشتک

در کفش‌های کوهنوردی، وجود لایه میانی با بالشتک‌های باکیفیت بسیار اهمیت دارد. استفاده از مواد مرغوب مانند EVA در تولید این لایه میانی، باعث کاهش خستگی در طول کوهنوردی و انجام مسافت‌های طولانی می‌شود، همچنین امکان لذت بردن از این ورزش در آب و هوای تمیز کوه را فراهم می‌کند.

  • کشش زیره

زیره کفش کوهنوردی بخشی است که مستقیماً با سطح زمین در تماس است. معمولاً از موادی مانند زیره ویبرام، زیره لاستیکی یا رابر و ترمو برای ساخت آن استفاده می‌شود، هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. این زیره‌ها علاوه بر مقاومت بالا در برابر سایش، مقاومت مناسبی در برابر شکستگی و اصطکاک نیز دارند. زیره‌های ترمو همچنین از ویژگی عایق حرارتی برخوردارند که به فرد اجازه می‌دهد در فصل‌های مختلف از سال از آنها استفاده کند.

  • کفی

یکی از ویژگی‌های حیاتی که از کفش کوهنوردی برتر انتظار می‌رود، وجود کف پای طبی است. این کفش‌ها با کفی طبی فراهم می‌کنند که به فرد احساس راحتی بی‌نظیری در طول صعود می‌دهد و از درد کف پا جلوگیری می‌کند.

  • سیستم بندکشی استاندارد

یکی از ویژگی‌های اصلی کفش‌های کوهنوردی اورجینال، استفاده از سیستم بندکشی استاندارد است. سیستم بندکشی حلقوی به عنوان بهترین و مناسب‌ترین سیستم بندکشی در این کفش‌ها شناخته می‌شود. همچنین، مقاومت بند کفش در برابر یخ‌زدگی نیز در نظر گرفته می‌شود.

سخن پایانی

برای تجربه بهتر کوهنوردی و حضور در طبیعت، داشتن کفش کوهنوردی مردانه ضروری است. در این راهنما، با بهترین مدل‌ها و برندهای کفش کوهنوردی که در این زمینه فعال هستند آشنا شده‌ایم. به‌یاد داشته باشید که تنها زمانی می‌توانید از صعود لذت ببرید که خستگی نکشید و پاهایتان ملتهب نشود، و این تنها زمانی ممکن است که از یک جفت کفش کوهنوردی استاندارد استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *