معرفی انواع زیره کفش صندل مردانه

معرفی انواع زیره کفش صندل مردانه، صندل یکی از قدیمی ترین پاپوش های مردانه در طول تاریخ بوده . شاید کمتر کسی فکر می کرد که روزی این صندل های تبدیل به یک کالای کاملا تجاری در بازارهای مختلف جهانی شوند.

امروزه به دلیل آسودگی و راحتی استفاده از کفش های صندل، مردان و زنان و کودکان در همه سنین، دوست دارند که از صندل به جای کفش های دیگه استفاده کنند. زیره ی کفش صندل مردانه انواع متفاوتی دارند که در ذیل به آنها اشاره می کنیم.

برای اینکه بتوانید انتخاب درستی داشته باشید، باید ابتدا انواع زیره‌ی صندل مردانه را به خوبی بشناسید


“برای دیدن جدیدترین مدل های کفش صندل مردانه همین الان کلیک کنید”


1. زیره­­­­‌ی ترمو

نوعی زیره­‌ی صندل است که در تولید و ساخت آن از ترکیب مواد TPU با پی‌وی‌سی استفاده می‌شود. در واقع این ترکیب باعث می­‌شود صندل­‌هایی که دارای زیره‌ی ترمو هستند در برابر لغزش و سایش مقاومت بسیاری داشته باشند. این نوع کفی دارای انعطاف‌پذیری بالایی است.

ویژگی بارز زیره­­‌های ترمو این است که به این دلیل که وزن نسبتا سبکی دارند و چگالی آن­‌ها متوسط است، برای پیاده‌­روی مناسب هستند. کشسانی خوبی که این زیره دارد سبب می‌‌شود پا درون صندل احساس آزادی و راحتی داشته باشد. پس از استفاده­‌ی طولانی با اشتباه گذاشتن پاها دچار سایش نمی­‌شوند و این به سلامت و تطابق با ارگونومی بدن کمک می‌کند. این کفی به لحاظ حرارتی، حالت عایق دارد و در هنگام راه ‌رفتن حرارت زمین را به پاها انتقال نمی­‌دهد. در طول زمان به علت دارا بودن قدرت اصطکاک بالا، ترموها دچار ترک و شکستگی نخواهند شد.

معرفی انواع زیره کفش صندل مردانه

۲. زیره­‌های EVA

از جمله رایج‌ترین و محبوب‌ترین مواد برای ساخت و تولید زیره­‌ی صندل و کفش­‌ها، ماده‌­ای به نام EVA است که به نام اتیلن وینیل‌استات نیز شناخته شده است. در روش تولید زیره­‌ی EVA  یا اتیلن وینیل‌استات، در ابتدا کوپلیمر جامد استات وینیل و اتیلن در طی فرایند تولید زیره، به ‌وسیله­‌ی یک گاز مخصوص که به‌عنوان پف‌زا از آن بهره می­‌گیرند، منبسط می­‌شود و فوم سلول بسته تشکیل‌شده و به زیره‌­ی صندل و کفش، خاصیت جذب بالایی برای گرفتن ضربه می‌دهد.

زیره­‌ی EVA در بین انواع گوناگون زیره‌ها، دارای کمترین وزن بوده و بسیار سبک است. این زیره، عایق حرارتی خوبی است که از منتقل شدن حرارت زمین به پا، هنگام پوشیدن صندل و راه‌ رفتن با آن جلوگیری می‌کند. دچار شکستگی و ترک‌خوردگی نمی‌شود. در مقایسه با زیره‌های ترموو، سطح سایش و قدرت اصطکاک این زیره در سطح متوسط است. نوع مواد به کار رفته در زیره‌­ی EVA بسیار نرم و انعطاف‌پذیر بوده و در صورت تحمل وزن‌های بالاتر از ۱۰۰ کیلوگرم، زیره له شده و ارتفاع آن کاهش پیدا می‌کند. از این نوع کفی عمدتاً برای صندل‌های روزمره­‌ی تابستانی مردانه و مصرفی استفاده می­‌کنند.

۳. زیره­‌ی چرم

زیره­‌های چرمی از جمله کهن­‌ترین و اصیل‌­ترین نوع زیره‌ها برای استفاده در تولید صندل و کفش است که افراد زیادی از آن استقبال می‌کنند. زیره‌های چرمی که به آن­‌ها میکرولایت هم گفته می‌شود، از مرغوبیت و سختی بالایی برخوردار هستند؛ چراکه نحوه­‌ی تولید و ساخت آن‌ها به طور کاملاً طبیعی و دست‌ساز است.

کفی‌های چرمی به علت داشتن قابلیت جذب رطوبت، آب و تعرق پا و همچنین امکان گردش و جریان هوا، به‌ عنوان زیره­‌ی صندل و کفش مورد استفاده قرار گرفته و باعث خنک نگه‌داشتن پا درون صندل و کفش می‌شوند. به همین دلیل معمولاً در ساخت صندل‌های کلاسیک مردانه  و مجلسی از زیره­‌ی چرم استفاده می‌شود.

اگر می‌خواهید یک صندل تابستانی برای خود خریداری نمایید و از آن دسته افرادی هستید که پاهایتان خیلی عرق می‌کند، ما به شما توصیه می‌کنیم که در هنگام انتخاب، به دنبال صندل‌هایی با زیره­‌ی چرمی باشید تا پای شما درون صندل عرق نکند و بوی بد نگیرد. زیره‌های چرمی نسبت به انواع دیگر از لحاظ وزن سنگین هستند.

از جهت عایق حرارتی در فصل‌ گرم تابستان، کفی­‌های چرمی با جذب رطوبت، باعث خنک نگه ‌داشتن پا می‌شوند. البته، در فصل زمستان خیلی سرد هستند و به علت جذب آب، بهتر است از کفش­‌هایی با این زیره استفاده نکنید. چرمی­‌ها پس از مدتی استفاده، دچار سایش خواهند شد و از لحاظ قدرت اصطکاک، به ‌صورت خیلی ضعیفی عمل می‌کنند. تولیدکنندگان از زیره‌های چرمی اغلب در تولید و ساخت صندل‌های رسمی، لوکس و لاکچری استفاده می­‌کنند.

این زیره‌ها نسبت به زیره‌های لاستیکی و پلاستیکی، از قیمت بالاتری برخوردارند و اغلب گران هستند؛ به همین دلیل است که در ساخت و تولید صندل‌های با کیفیت و با دوام بالا، از آن‌ها استفاده می­‌کنند. در نهایت به دلیل داشتن جذابیت ظاهری و زیبایی، افراد بسیاری آن‌ها را خریداری کرده و مورد استفاده قرار می­‌دهند.

۴. زیره‌ی کفش صندل  PU یا پلی‌اورتان

در ساخت زیره‌های PU یا پلی‌اورتان، اول ماده­‌ی پلی‌اورتان به‌ وسیله­‌ی دستگاه تزریق، به ‌صورت جزئی و از ترکیب دو مایع در فشار بالا به وجود می‌آید و پس از آن به داخل قالبی تزریق می‌شود. ماده­‌ی حاصل شده به این روش، یک فوم سلول باز است که به اندازه زیره‌­های EVA سبک وزن و ارزان قیمت نیست.

نظر‌ به اینکه زیره­‌ی پلی‌اورتان دارای سلول باز است، اما به اندازه زیره­‌ی EVA از خاصیت ضربه‌‌گیری برخوردار نیست و ماندگاری فشار این کفی نسبت به EVA پایین‌تر نیز است، با این حال می‌توان گفت زیره‌­ی پلی‌اورتان دارای عمر طولانی‌تر، استحکام و دوام بالایی است و در برابر بسیاری از مواد شیمیایی مقاومت بیشتری دارد، به همین علت در اکثر کفش‌های ایمنی، از این ماده به عنوان زیره استفاده می‌شود.

به دلیل داشتن چگالی پایین دارای وزن سبکی است؛ در واقع یعنی وزن یک جفت صندل با زیره‌ی پلی‌اورتان معادل با یک لنگه صندل یا کفش با زیره‌ی دیگر است. از لحاظ عایق حرارتی، زیره­­‌ی پلی‌اورتان حرارت و گرمای زمین را به پا منتقل نمی‌کند. سایش زیره­‌ی پی‌یو، بسیار کم و اغلب در وزن‌های بالای ۱۰۰ کیلوگرم این زیره دچار سایش می‌شود. احتمال شکستن و ترک‌ خوردن این جنس بسیار کم است؛ زیرا نرم و انعطاف‌پذیر هستند. قدرت اصطکاک زیره­‌های پلی‌اورتان در سطح متوسط است.

۵. زیره‌­ی لاستیکی

زیره­‌های لاستیکی دچار شکستگی و سایش نمی‌شوند و دارای اصطکاک بسیار بالایی هستند. نسبت به سایر زیره­‌ها دارای وزن بیشتر و سنگینی هستند و استقبال خریداران به علت دوام و انعطاف‌پذیری بالای این زیره است. کفی­‌های لاستیکی در هنگام حرکت و راه رفتن بر روی سطوح صاف و صیقلی، به این علت که با سطح ایجاد اصطکاک می‌کنند، صدایی تولید می‌کنند که کاملاً طبیعی است.

قابلیت انعطاف‌پذیری بالا و وزن زیاد از ویژگی­‌های این جنس است. تولید کفی­‌های لاستیکی، نسبت به انواع چرمی ارزان‌تر و راحت‌تر است. جنس ماده‌­ی به کار رفته در ساخت زیره­‌ی لاستیکی، سبب می­‌شود تا این زیره در فصل زمستان سفت شود. قدرت اصطکاک زیره­‌های لاستیکی نسبت به دیگر زیره‌ها بسیار بالا است و دچار سایش و شکستگی نمی‌شود.

۶. زیره‌­های چوب پنبه‌­ای

کاربرد چوب پنبه­‌ها اغلب در تابلوهای اعلانات است. معرفی انواع زیره کفش صندل مردانه زیره‌­ای که از جنس چوب پنبه است به افزایش دوام صندل کمک می­‌کند. چوب پنبه ماده‌­ای بسیار سبک و انعطاف‌پذیر است که برای تولیدکننده، کار با آن آسان است. از کفی­‌های چوب‌پنبه بیشتر در صندل­‌های طبی مردانه استفاده می‌­شود و متاسفانه هنوز این نوع زیره، در تولیدات ملی و صندل ایرانی رایج نیست و استفاده نمی‌­شود.


“مجموعه بی نظیری از شیک ترین کفش های صندل مردانه چرم همین الان در شهرصندل”


 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *