کفش‌های کالج مردانه را بهتر بشناسید

کفش‌های کالج مردانه را بهتر بشناسید، درمورد اینکه کالج‌ها از کجا آمده‌اند، ویژگی‌های بارز یک کالج مناسب چیست؟ انواع آن شامل چه کفش‌هایی می‌شود؟ در چه شرایط و موقعیت‌هایی می‌توان از کالج‌ها استفاده نمود؟ و برای تهیه این محصولات باید چه نکاتی را رعایت کرد؟

کفش‌های کالج مردانه را بهتر بشناسید

کالج‌ها واقعا از کجا آمده‌اند؟

کالج از آن محصولاتی است که داستان‌های متنوعی در وصف چگونگی ظهورش گفته‌اند: برخی می‌گویند این کفش متعلق به دهه 60 شمسی و برندی به همین نام که واردات کفش‌های رنگی به داخل کشور را انجام می‌داد و این محصول نامش را از همان برند وام گرفته‌ است، برخی هم می‌گویند نام این کفش‌ها با رایج شدن این محصول بین دانشجویانی دانشگاه‌های لندنی مانند دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج و امپریال کالج به کفش‌های دانشجویی و بعد از مدتی به عنوان کفش کالج معروف گردید.
بعد از مدتی کفاش نروژی موکاسین را با نوعی دیگر از کفش‌های سنتی نروژ که مخصوص فضای بیرون خانه بود ترکیب کرده و محصولی جدید بازطراحی شد که جز اجداد اولیه همین کالج‌های امروزی است و بعد از مدتی با همه‌گیر شدن این محصول در آن کشور، به سایر کشورهای اروپایی و حتی آمریکایی صادر شد و تبدیل به محصولی جهانی شد.


“جهت مشاهده و خرید مدلهای ترند کالج مردانه کلیک کنید”


کفش کالج یا لوفر؟!

در واقع نام اصلی کفش‌های کالج مردانه ، کفش لوفر بوده که با ورود به کشور ما این نام جدید بنا به دلیلی نا مشخص روی آن گذاشته شده است. بنابراین اگر جایی نام کفش لوفر را شنیدید در واقع صحبت از همان کفش‌های کالج مردانه است.

بارزترین ویژگی‌های کالج‌ مردانه

-ابعاد و اندازه این کفش‌ها به لحاظ ارتفاعی با سایر کفش‌ها متفاوت بوده و کوچکتر از آن‌هاست به گونه‌ای که وقتی کالج به پا دارید مچ پای شما و قوزک پای شما بیرون از کفش بوده و مشخص است.

– معمولا فاقد پاشنه بوده و شکلی تخت را در کف آن شاهد هستیم، به ندرت پیدا می‌شود کالج‌هایی که پاشنه دارند اما همین محصولات هم پاشنه کوتاهی رو دارند و مناسب کاربردهای رسمی و مجالس هستند.

-زیره این کفش‌ها علی رغم مستحکم بودن اما ضخامت کمتری نسبت به اکثر مدل‌های دیگر کفش‌ها دارند.
-کالج‌ها از جنس‌های متنوعی از جمله: جیر، نبوک و پارچه، فوم و چرم ایجاد می‌شوند که جنس چرمی آن‌ها قابلیت تنفس‌پذیری داشته و خنک‌تر از سایر جنس‌هاست.

-قیمت این کالا هم نسبت به سایر رقبای خود یعنی با کیفیت‌ترین کفش‌های رسمی و با کیفیت‌ترین کفش‌های اسپرت پایین‌تر است.

-با توجه به طرح‌های متنوعی که این کفش به خود می‌تواند بگیرد، علاوه بر یک محصول کژوآل بودن می‌تواند یک محصول رسمی هم باشد. یعنی همانطور که می‌توانید از یک کالج در کنار شلوار جین استفاده کنید، با اطمینان از اینکه خروجی استایل زیبایی خواهید داشت می‌توانید از کالج‌ها در کنار شلوارهای کتان یا شلوارهای پارچه‌ای هم استفاده کنید. همچنین این کفش‌ها هماهنگی کامل و سازگاری بالا با پیراهن‌های رسمی، انواع کت‌و شلوار مردانه یا مانتو زنانه و همچنین انواع تی‌شرت دارند.

کاربردها و ضرورت استفاده از کالج‌ها

می‌توان به کالج‌ها لقب آچار فرانسه کفش‌ها را داد. چندان اغراق نیست اگر بگوییم می‌توانید تقریبا در همه‌جا و همه موقعیت‌ها و حتی همه زمان‌ها بپوشید. بله ظاهرا کالج‌ها با توجه به ابعادشان که تا زیر مچ پا را پوشش می‌دهند بیشتر مناسب بهار و تابستان‌اند، اما بسیاری از افراد کالج‌ها را در پاییز هم استفاده کرده‌اند و نسبت به این تجربه احساس رضایت دارند.

از کاریردهای روزمره آن می‌توان به استفاده در مدارس، در دانشگاه، محل کار، دورهمی‌ها، گشت‌و‌گذارها، رفتن به خرید و پیاده روی و … اشاره نمود و از مجموعه کاربردهای آن می‌توان به استفاده از آن در جلسات رسمی و مجالس و مهمانی‌های بزرگ و مجلل اشاره کرد.

آداب استفاده از کالج‌ها مردانه

کالج‌ها هم مانند سایر کفش‌ها: برای استفاده کردن از آن‌ها باید قواعد و اصول خاصی را رعایت کنید. مهم‌ترین قاعده استفاده از این محصولات پوشیدن جوراب به همراه آن‌هاست. بهترین حالت این است که در تیپ‌های اسپرت و کالج‌های کژوآل از جوراب‌های کوتاهی که تا زیر قوزک پاهایتان را پوشش می‌دهند، استفاده کنید. اما در کالج‌های رسمی مردانه و کلاسیک می‌توانید به جز جوراب‌های ساق کوتاه از جوراب‌های معمولی هم استفاده کنید. اما در این صورت دقت داشته باشید که رنگ جورابتان بسیار شبیه به رنگ کالج‌تان باشد تا تضاد رنگ جوراب و کفش تیپ و استایل‌تان را زشت جلوه نکند.

انواع کالج‌ها

  • کالج‌های طرح‌دار

کالج‌های طرح‌دار مردانه جز جدیدترین نوع کالج‌ها هستند که بین رده سنی نوجوانان چه پسر چه دختر طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. طرح روی کفش‌های کالج معمولا به صورت چاپی بوده و آن‌ها را مناسب استفاده در کنار شلوار جین می‌کند. خانم‌ها هم می‌توانند در کنار این کفش‌ها از مانتوهای بافتنی استفاده نموده و با اضافه کردن یک شال یا کیف هم رنگ کالج هماهنگی خوبی را در ظاهر خود ایجاد کنند.

  • کالج‌های وایلداسمیت

این محصول اکثرا از جنس جیر شاخته می‌شوند و در میان جوانان انگلستانی بسیار رایج بوده و جز پرمخاطب‌ترین لوفرها هستند. معمولا روی پنجه‌های این کالج‌ها دوختی به صورت عمودی کار شده است که یک درز دندانه‌دار ظاهر زیبای آن‌ها را تکمیل می‌کند.

  • کالج‌های پنی

این محصول جز کالج‌های تولید شده در مناطق آمریکای شمالی می‌باشد. جنس این کالج‌ها مردانه چرم طبیعی و گاهی از نوع ورنی است.

شاخصه بارز این لوفر نوار و تسمه بزرگ و پهنی است که در ساخت این محصول بکار رفته شده و روی قسمت بالایی آن دوخته شده است و به سادگی این محصول را از سایر لوفرها متمایز می‌کند.

دلیل نامگذاری این لوفر به لوفر پنی به این دلیل است که: اندازه تسمه قسمت فوقانی کفش آنقدر بزرگ است که قادر است یک سکه آمریکایی (یک پنی) را روی خود نگه دارد و به علت علاقمندی بالای طراح این کفش به انجام این کار (یعنی نگه داشتن یک پنی با تسمه کفش) این لوفر به لوفر پنی معروف شد.

  • کالج‌های ایتالیایی

این کفش‌ها در ظاهر بسیار شبیه لوفرهای سنتی است و تنها تفاوت آن با لوفرهای سنتی در این است که قسمت تزئین شده لوفرهای ایتالیایی کم عمق‌تر بوده و سگکی فلزی نسبت به لوفرهای سنتی، به جلوی لوفرهای ایتالیایی افزوده شده است. این کالج‌ها در ابتدا توسط آلدوگوچی و در دهه 50 میلادی طراحی شده‌اند و شاخصه بارز آن راحتی زیاد در عین رسمی بودن آن است.

  • کالج‌های آرلان

کالج آرلان از نظر ظاهری و با داشتن تزئیناتی در قسمت‌های بالایی کفش شباهت زیادی با لوفر وایلداسمیت دارد. تفاوت این کفش با لوفرهای سنتی در نوار پهنی است که روی زبانه کفش کشیده شده است. جنس کالج آرلان معمولا از چرم بوده و همراه با استایل‌های کژوآل و نیمه رسمی کاربرد دارد.

  • کالج‌های قایقی

شاکله کلی این لوفر هم مانند سایر لوفرهای دیگر است، منتها تفاوت آن با دیگر لوفرها در این است که در قسمت رویه خود دارای بخش‌های تزئین شده ریش ریش بوده و زنگوله‌ای به آن قسمت آویزان است. دور تا دور کفش هم بندهایی دوخته شده وجود دارد که به زیبایی این محصول افزوده است.

جنس کالج‌های قایقی مردانه معمولا از چرم یا جیر بوده و مناسب تیپ‌های رسمی و اسپورت می‌باشد.

  • کالج‌های بلژیکی

این محصول جز جدیدترین و مدرن‌ترین لوفرهای طراحی شده است که با توجه به نامش، خاستگاه آن غرب اروپاست. در این کالج‌ها، زبانه به بدنه چسبیده و قطعه‌ای اضافه شده به بدنه نیست،

در واقع با یک بدنه یک تکه در کفش مواجهیم و بالای زبانه به شکل یک کمان زیبا طراحی شده است.

آناتومی کالج بلژیکی نسبت به سایر کالج‌ها اندکی کشیده تر است. نوعی دوخت n شکل درقسمت بالایی رویه و پنجه کالج‌های بلژیکی وجود دارد.  جنس کالج بلژیکی معمولا از چرم و جیر بوده و مناسب تیپ‌های رسمی و کژوآل می‌باشد.

  • کالج‌های دارای سگک، پاپیون، منگوله یا پاشنه کوتاه

شاید کالج‌هایی که دارای هرکدام از این عناصر هستند در دسته‌بندی‌های بالا هم وجود داشته باشند اما به این علت آن‌ها را در یک گروه جداگانه معرفی کردیم که بدانید از این کفش‌ها به طور خاص در مناسبات رسمی و مجالس مورد استفاده قرار می‌گیرد.


“جهت مشاهده جدیدترین مدلهای کفش مردانه روی لینک کلیک کنید”

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *