استایل مناسب بوت چوکا مردانه

استایل مناسب بوت چوکا مردانه، کمد کفش‌های هیچ آقای خوشتیپ و خوش استایلی، بدون حداقل یک جفت بوت چوکا تکمیل نخواهد شد. این کفش زیبا و کلاسیک که شبیه به هیچ کفش مردانه دیگری نیست، یکی از بایدهای کمد لباس شماست و کاری می‌کند تا استایل بسیار شیک و منحصر به فردی داشته باشید.

در مطلب امروز قصد داریم تا شما را با بوت مردانه چوکا و نحوه ست کردن آن با لباس‌های دیگر آشنا کنیم. با چی بپوشم همراه باشید!

استایل مناسب بوت چوکا مردانه | شهرصندل

بوت چوکا چه مدل کفشی است؟

شاید تا به حال یک بوت مدل چوکا ندیده باشید. این مدل بوت یک کفش کلاسیک مردانه است. نام این مدل بوت از بازی چوگان گرفته شده و به معنای «یک دوره زمانی» است.

بوت‌های چوکا از سال ۱۹۴۲ بسیار محبوب شدند؛ یعنی زمانی که دوک ویندسدور برای اولین بار این مدل کفش را پوشید. اندازه این مدل بوت معمولا تا بالای قوزک پا است، دو یا سه سوراخ بند دارد و بندهای آن هم نازک هستند.

جنس آن نیز معمولا از چرم و یا جیر است و محبوبترین رنگ آن در میان آقایان، تناژهای مختلف رنگ قهوه‌ای است.

بوت چوکا بیشتر برای یک استایل غیر رسمی مناسب است، اما اگر آن را با لباس‌های مناسب ست کنید، می‌توانید استایلی رسمی نیز ایجاد کنید.

پس اگر تا به حال از این مدل بوت استفاده نکرده‌اید، وقت آن رسیده که دست به کار بشوید. کافیست که یک جفت بوت چوکا انتخاب کنید و سپس، یاد بگیرید که چطور آن را با لباس‌های دیگر خود ست کنید تا استایل شیک و مرتبی داشته باشید.


“جهت مشاهده و خرید جدیدترین مدلهای کفش مردانه کلیک کنید”


بوت چوکا با بوت صحرایی چه تفاوتی دارد؟

بسیاری از آقایان در هنگام خرید کفش، بوت چوکا را با بوت صحرایی اشتباه می‌گیرند؛ چون این دو مدل کفش به طرز خارق‌العاده‌ای به هم شبیه هستند. نکته اینجاست که بوت چوکا خودش یک دسته‌بندی از کفش‌ها به حساب می‌آید، و بوت صحرایی در اصل یک مدل خاص از بوت چوکا است.

تنها راه تشخیص دادن این مدل کفش‌ها از هم، توجه به کف آنها است. کف بوت‌های صحرایی مردانه که توسط سربازانی که در نبردهای صحرایی شرکت می‌کردند پوشیده می‌شدند،

معمولا از جنس کائوچو است. علاوه بر این، جنس مواد تشکیل دهنده و فرم این مدل بوت نسبت به دیگر مدل‌های بوت چوکا، اسپرت‌تر است.

چگونه می‌توانیم بوت چوکا را با لباس‌های دیگر ست کنیم؟

درست است که بوت‌های چوکا ماهیت غیر رسمی دارند، اما اگر آن‌ها را با لباس‌های مناسبی ست کنید، می‌توانید یک استایل غیر رسمی و یا رسمی خلق کنید.

همچنین می‌توانید این مدل کفش را در محل کار و همراه با کت و شلوار نیز بپوشید. کافیست که برای استایل مورد نظر خود لباس‌های مناسبی انتخاب کنید.

بوت چوکا برای مناسبت‌های غیر رسمی

استایل مناسب بوت چوکا مردانه،  ایجاد یک استایل غیر رسمی با استفاده از بوت چوکا، کار بسیار راحتی است. این بوت‌های زیبا را می‌توانید همراه با شلوار جین، و مدل‌های بسیاری از تیشرت، پیراهن، کت و ژاکت ست کنید.

برای داشتن یک استایل جذاب و منحصر به فرد، می‌توانید بوت چوکای خود را با یک شلوار جین به رنگ آبی، یک پیراهن دکمه‌دار اسپرت به رنگ سفید، و یک کت جین ست کنید.

فقط یادتان باشد که بهتر است مدل بوت چوکای خود را اسپرت و راحت انتخاب کنید؛ به عنوان مثال، یک بوت چوکا با تناژی از رنگ قهوه‌ای و از جنس جیر.

بوت چوکا برای مناسبت‌های نیمه رسمی

از آنجایی که مدل بوت‌های چوکا یک مدل کاملا کلاسیک است، شما می‌توانید به راحتی با استفاده از آنها یک استایل شیک و نیمه رسمی خلق کنید. اگر قصد چنین کاری را دارید، بهتر است که یک بوت چوکا به رنگ مشکی انتخاب کنید.

این کار باعث می‌شود که استایل شیک‌تری داشته باشید و علاوه بر این، به رنگ محدود نمی‌شوید و می‌توانید کفش خود را با لباس‌های متفاوتی ست کنید.

بوت چوکا برای مناسبت‌های کاری

اجباری وجود ندارد که بوت‌های چوکای خود را فقط در موقعیت‌های خاص و در هنگام بیرون رفتن آخر هفته بپوشید. شما می‌توانید این کفش‌های کلاسیک و زیبا که هیچوقت هم از مد نمی‌افتند را در مناسبت‌های کاری هم بپوشید و یک استایل غیر رسمی و شیک داشته باشید.

برای رسیدن به این هدف، کافیست که یک بوت چوکا به رنگی تیره را با لباسی که از جنس یک پارچه شیک دوخته شده است ست کنید. به عنوان مثال، می‌توانید این کفش را با یک شلوار پارچه‌ای یا کتانی به رنگ خاکی، و یک پلیور از جنس پارچه کشمیر یا یک کت اسپرت ست کنید.

بهترین مدل‌های بوت چوکا برای آقایان

بوت‌های چوکا مدل‌های بسیار متفاوتی دارند که شما می‌توانید از میان آن‌ها مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید. به عبارتی دیگر، برای هر آقای خوشتیپ و خوش استایلی، حداقل یک جفت بوت چوکای ایده‌آل در بازار وجود دارد.

تنها کاری که لازم است شما انجام بدهید، این است که این مدل ایده‌آل را از میان مدل‌های دیگر پیدا کنید.

بوت چوکا از جنس چرم

هزینه کردن برای خرید یک بوت چوکای شیک از جنس چرم، همیشه یک ایده خوب است که از آن پشیمان نخواهید شد. بوت‌های چوکایی که جنس چرم دارند، نسبت به جنس جیر، مدت زمان بیشتری عمر می‌کنند و همچنین، تمیز کردن و نگهداری از آن‌ها نیز به نسبت راحت‌تر است.

علاوه بر این، بوت‌های چرمی کاربرد بیشتری دارند؛ یعنی شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها، هم یک استایل رسمی و هم یک استایل غیر رسمی ایجاد کنید.

فقط یادتان باشد، برای اینکه بتوانید بوت چوکای خود را در مناسبت‌های بیشتری بپوشید، آن را با لباس‌های متنوع‌تری ست کنید، و استایل شیک‌تری داشته باشید، بهتر است که رنگ آن را یک رنگ طبیعی، مثلا مشکی و یا قهوه‌ای انتخاب کنید.

استایل مناسب بوت چوکا مردانه | شهرصندل

بوت چوکا از جنس جیر

یک بوت چوکا از جنس جیر، واقعا کفش شیک و زیبایی است و وجود آن در کمد لباس‌های هر آقای خوش پوش و مدرنی، یک امر ضروری است.

مزیت این کفش‌های زیبا این است که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها، یک استایل غیر رسمی و شیک خلق کنید و هم زمان، در کفش خود احساس راحتی کنید.

فقط یادتان باشد برای اینکه بتوانید بوت چوکای جیر خود را لباس‌های بیشتری ست کنید، بهتر است که رنگ آن را طوری انتخاب کنید که راحت با رنگ‌های دیگر ست شود.

بوت چوکای راحتی

استایل مناسب بوت چوکا مردانه : یکی از مزایای بوت‌های چوکا این است که علاوه بر زیبا و کاربردی بودن، بسیار هم راحت هستند. به همین دلیل است که در میان آقایان خوش پوش محبوبیت زیادی دارند.

البته بعضی از مدل‌های بوت‌های چوکا هم مثل کفش‌های مردانه دیگر، نسبت به بقیه مدل‌ها راحت‌تر هستند. پس اگر می‌خواهید که علاوه بر زیبایی و استایل، خیالتان از بابت کیفیت و راحتی بوت چوکای مورد نظر راحت باشد، بهتر است که آن را از یک برند معتبر و مشهور بخرید.

نحوه انتخاب و خرید بوت چوکا

در هنگام انتخاب و خرید یک بوت چوکا، هم باید به مدل آن خوب توجه کنید و هم به سایز آن. برای انتخاب یک بوت چوکای ایده‌آل، مدلی را انتخاب کنید

که قد آن دقیقا تا بالای قوزک پای شما باشد و سایز مناسبی هم داشته باشد.انتخاب مدل بوت چوکا هم کاملا به موارد استفاده از آن بستگی دارد.


•راهنمای خرید انواع مدلهای بوت و نیم بوت مردانه•


 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *