معرفی انواع نیم بوت مردانه بدون بند

معرفی انواع نیم بوت مردانه بدون بند؛ چکمه یا نیم بوت مردانه بدون بند نه تنها کفشی بسیار کاربردی است، بلکه دقیقاً در راستای مُد روز قرار دارد.

این نوع کفش‌ها در سال‌های اخیر در استایل‌های متفاوتی دیده شده و پتانسیل بالایی در خلق زیبایی ظاهری برای افراد را از خود نشان داده است. هم چنین این کفش‌ها مناسب‌ ترین گزینه برای گرم نگه داشتن پاهای افراد در سرمای زمستان و رطوبت آن است.

شهرصندل

 

انواع نیم بوت مردانه بدون بند

  • بوت چلسی:

یکی از مدل های معروف نیم بوت بدون بند نوع نیم بوت های بدون بند مردانه، یقیناً مدل چلسی است.این مدل نیم بوت یک کفش با ظاهری نمادین و با طراحی بی‌انتها و ماندگاراست.

بوت چلسی ظاهری ساده دارد و از هر طرف دارای قسمت کِشی با قابل ارتجاعی (الاستیکی) است. هم چنین دارای ساق بلند (تا بالای مچ پا) و نوک تقریباً تیزی نیز می‌باشد.

برخی مدل‌های مدرن این نیم بوت به جای قسمت کشی دارای زیپ هستند.این بوت معمولاً از چرم یا جـیـر تولید می‌شود و رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای و خاکی محبوب ‌ترین انتخاب در میان جوانان است.

  • چوکا یا جادپور:

معرفی انواع نیم بوت مردانه بدون بند ؛یکی دیگر از مشهورترین نوع نیم بوت‌های مردانه بدون بند، مدل جادپور است.در وهله اول یک چکمه کژوال است و برای تیپ اسپرت مناسب است.

با این حال، موقعیت استفاده و سبک پوشش شما ممکن است نوع بوت چوکا را تعیین کند. با این بوت می‌توان کت و شلوار، شلوار پارچه‌ای، شلوار جین، کاپشن، پالتو و هر نوع پوشش پاییزه و زمستانه به تن کرد. بنابراین می‌توان گفت استایل بوت چوکا اغلب رسمی، نیمه رسمی و اسپرت است. بانوان نیز می‌توانند از این بوت برای ست کردن با مانتو و یا دامن استفاده کنند.

ویژگی‌های نیم بوت مردانه بدون بند

  • طول مچ پا:

این قسمت در نیم بوت های بدون بند معمولاً تا بالا و روی مچ ارتفاع دارند. بیشتر بودن اندازه این قسمت جنبه مراقبتی داشته، به این معنا که در روزهای برفی زمستان از پاها در برابر نفوذ سرما و برف به داخل کفش محافظت می‌ کند.

  • پنجه گرد:

در این‌گونه کفش انگشتان پا کاملاً آزاد هستند و تحت هیچ‌گونه فشاری قرار نمی‌گیرند. توصیه می‌شود از کفش نیم بوتی استفاده کنید که در قسمت پنجه پا کمی باریک‌تر از سایر قسمت‌های کفش باشد.

  • متریال:

نیم بوت بدون بند اغلب از چرم و جیر ساخته می‌ شوند. نیم بوت چرم اغلب رسمی ‌تر از نوع جیر است و نسبت به جیر نیاز به نگهداری کم تری دارد. برای زیبایی و شیک ماندن نیم بوت چرم، ضروری است آن را تمیز کرده و واکس بزنید.

معرفی انواع نیم بوت مردانه بدون بند|شهرصندل

  • نحوه بستن:

بسته به مدل، نحوه باز و بسته این نیم بوت‌ها اغلب به صورت کشی، تسمه سگک‌ دار و زیپی است. هر نوع شیوه بستن، بستگی به استایل وعلاقه شخصی فرد دارد.

  • پاشنه:

همه نیم بوت‌های مردانه چرمی  در قسمت پاشنه خود مقداری ارتفاع دارند که جهت راحتی بیشتر در راه رفتن تعبیه شده‌ اند. حداکثر اندازه پاشنه در نیم بوت‌های مردانه ۲.۵ سانتی ‌متر است.


“برای مشاهده و خرید مدل های کفش های زمستانی مردانه کلیک کنید”


نکات خرید نیم بوت مردانه بدون بند

  • پشت پاشنه پا را بررسی کنید:

پشت پاشنه پا باید کمی با انتهای کفش فضای خالی داشته باشد.البته این فضای خالی نباید به حدی زیاد باشد که پا در کفش تکان بخورد و جا به جا شود. برایچک کردن این موضوع بند کفش را باز بگذارید و سعی کنید پایتان را در کفش جلو ببرید تا انگشتان پا به دیواره جلوی کفش بچسبد.سپس انگشت خود را داخل کفش و پشت پاشنه فشار دهید.

  • جنس رویه:

استفاده از چرم طبیعی، چرم صنعتی و جیر در رویه نیم بوت بسیار متداول است. چرم طبیعی بسیار بادوام، شیک و رسمی است؛ در عین حال قیمت بالاتری نیز نسبت به دیگر متریال‌ها دارد.

چرم صنعتی نسبت به چرم طبیعی بسیار سبک‌تر بوده و مقاوم بیشتری در برابر سرما و نفوذ آب دارد. نیم بوت مردانه جیر نیز طرفداران خاص خود را دارد.

  • روش ساخت:

به‌ طورکلی، قسمت های مختلف نیم بوت‌ها به دو روش دوخت و چسب به یک دیگر متصل می‌‍ شوند. هر دو روش باید دارای کیفیت بالا باشد،

زیرا بیشترین کاربرد این نوع کفش‌ها، جهت استفاده در فصول سرد سال برای مقابله با سرما و نفوذ آب است. به کیفیت دوخت و جسب توجه کنید، اگر دوخت نا منظم و شل بود و یا نحوه چسب‌کاری زیره به بدنه کفش کاملاً نمایان بود، از خرید نیم بوت اجتناب کنید.

  • رنگ:

در زمان خرید نیم بوت مردانه بدون بند به رنگ آن نیز توجه کنید. شما باید بدانید هر طیف رنگی در چه بازه‌ای از سبک پوشش قرار می‌گیرند؛ برای مثال، نیم بوت چرم مشکی اغلب سبکی رسمی‌تر از نیم بوت جیر قهوه‌ای دارد. به این معنا که بوت مشکی مناسب استایل رسمی و اداری است، و بوت قهوه‌ای مردانه بیشتر با استایل اسپرت و کژوال مناسب است.


“راهنمای دقیق خرید کفش مردانه با جدیدترین مدلهای متنوع”


 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *