نکات و راهنمای خرید انواع کفش

نکات و راهنمای خرید انواع کفش، کفش یکی از محصولاتی است که تاثیر زیادی در تیپ و شخصیت استایل شما دارد؛ راحت‌تر بگوییم در صورت پوشیدن کفش نامناسب تیپ و استایل شما کامل نیست.

لذا باید کفش را متناسب با لباس و استایل بدنی که دارید انتخاب کنید. در هنگام خرید کفش یک سری نکات وجود دارد که به صورت مشترک در بین همه نوع کفش یکسان هستند.

چه خانم باشید و چه آقا انتخاب کفش مناسب برای محیط‌های مختلف رسمی و اداری، مجلسی و روزمره یک سری نکات دارد که باید در هنگام خرید به آنها دقت کنید.

نکات و راهنمای خرید انواع کفش

کفش راحتی انتخاب کنید

باور کنید کفشی که انتخاب می‌کنید را قرار است شما بپوشید و پای شما در آن کاملاً راحت باشد؛ قرار نیست هیچ فشاری به پای شما وارد کند و وقتی هم که راه می‌روید صداهای عجیب داشته باشد.

بسیاری افراد قبل از اینکه به راحتی و ساختار کفش دقت کنند صرفاً به ظاهر آن توجه دارند که همین عامل باعث می‌شود بعد از چند بار پوشیدن آن را کنار بگذارند.

تصویر اینکه سایز کفش بعداً متناسب با پای شما می‌شود کاملاً اشتباه است. بعداً قرار نیست اتفاق خاصی رخ دهد و کفش درست باید در همان لحظه‌ای که در پای شما قرار دارد هم اندازه پای شما باشد.

جنس به کار رفته

کفش‌ها در جنس‌های مختلف چرم طبیعی و مصنوعی، پارچه‌ای و سایر مواد پوششی تولید می‌شوند. هر یک از این جنس‌ها برای موقعیت خاصی مناسب هستند.


“راهنمای خرید مدلهای کفش زنانه چرمی در فروشگاه شهرصندل “


به عنوان نمونه کفش‌های چرمی بیشتر برای استفاده رسمی، اداری و روزمره مناسب هستند. در حالی که استفاده از کفش پارچه‌ای در موارد روزمره کاربرد دارد.شکل کفش

شکل کفش

کفش‌های دارای یک شکل عمومی هستند. اما اختلاف در بخش جلویی کفش است که در برخی به شکل تقریباً مربعی، برخی گرد و برخی دیگر دارای طول بلند و تیز هستند. باید ببینید که کدام نوع کفش و برای چه موقعیتی مناسب شما خواهد بود.

  • کفش مربعی:

این نوع کفش‌ها را بیشتر افرادی که سنی از آنها گذشته و بزرگتر هستند استفاده می‌کنند. دلیل استفاده از این نوع کفش هم بیشتر به دلیل راحتی پا برمی‌گردد. البته مدل‌هایی هم برای جوانان وجود دارد که برای افراد لاغر اندام مناسب بوده و در پای آنها بهتر به چشم می‌آید.

  • کفش گرد:

این نوع از کفش‌ها حالت میانه هستند. برای هر رده سنی و هر موقعیتی مناسب خواهند بود. گرد بودن جلوی نیز باعث می‌شود تا احساس راحت‌تری درون آن داشته باشید و در محیط‌های اداری که مدت‌ها کفش به پایتان است اذیت نشوید.

  • کفش طویل و نوک تیز:

این نوع کفش‌ها دارای نوک تیز هستند که از داخل توپر هستند. این مدل کفش‌ها برای مراسمی همچون عروسی مناسب هستند که جوانان بیشتر مایل به پوشیدن آنها هستند.

این نوع کفش‌ها بیشتر در شکل براق هستند که باعث می‌شود بیشتر کانون توجه قرار بگیرید.

پاشنه، پنجه و انگشتان پا

اگر قدتان کمتر از قد یک فرد معمولی (173 سانتی‌متر) است سعی کنید که از کفشی با پاشنه 4 سانتی‌متری استفاده کنید.

در غیر اینصورت بسته به قد خود می‌توانید از پاشنه 3 تا 1 سانتی‌متر استفاده کنید. توجه داشته باشید که بهترین ضخامت پاشنه کفش هم چیزی در حدود 2.5 سانتی‌متر است.

باید دقت کنید که پاشنه هم از جنس مناسب و با کیفیت ساخته شده باشد که در مقابل سایش مقاوم باشد. خرید کفش برای اطمینان از قرارگیری راحت پاشنه پا در داخل کفش، از انگشت اشاره خود استفاده کنید.

زیره کفش

زیر کفش نسبت به پاشنه کمتر مستعد خراب شدن است. اما نکته‌ای که در انتخاب زیره باید دقت کنید این است که از جنس با کیفیت و نرم ساخته شده باشد.که در مقابل خم شدن مقاوم بوده و نشکند.

انواع زیره کفش

  • زیره pu:

چگالی پایین داشته و سبک هستند. دارای سطح سایشی متوسط و قدرت اصطکاک پایینی هستند. بسته به درصد موادی که در ساخت آنها استفاده شده هم می‌تواند نرم و هم سخت باشند. اکثراً در کفش‌های مردانه از آنها استفاده می‌شود.

  • زیره TPU:

کاملاً شفاف و خاصیت الاستیکی دارد. سایش بسیار کم و قدرت اصطکاک بالایی دارد. به هیچ عنوان نمی‌شکند و به علت سنگینی که دارد.

در ساخت این نوع زیره فقط قسمت پایین زیره را تشکیل می‌دهد؛ سطح بالایی آن pu است تا سبک باشد. در ساخت کفش‌های ایمنی تخصصی استفاده می‌شود.

  • زیره لاستیک(Rubber):

معمولاً سنگین بوده و قدرت اصطکاک بالایی دارند. به دلیل مقاومت سایشی بالایی که دارند از آنها در تولید کفش‌های سربازی، کوهنوردی و ایمنی استفاده می‌شود.

  • زیره PVC:

ارزان، سبک و به صورت گرانول می‌باشند. اصطکاک پایین داشته و در دماهای پایین و مناطق زمستانی شکننده هستند. بسته به مواد مصرفی در دو نوع نرم و سخت وجود دارند. در تولید دمپایی، صندل و کفش‌های ارزان قیمت استفاده می‌شوند.

  • زیره EVA:

وزن بسیار سبک آنها باعث شده تا در تولید کفش‌های راحتی مورد استفاده قرار گیرند. به علت تغییر شکل در دماهای مختلف، معمولاً با لاستیک و تی‌پی‌یو ترکیب می‌کنند.

در محیط‌های آبی لیز می‌خورند که به همین دلیل قسمت تحتانی زیره را با لاستیک و بالا را با EVA ترکیب می‌کنند.

  • زیره چرمی:

قدیمی، اصالت و دست ساز هستند. به دلیل طبیعی بودن و ساخت دستی، بسیار با کیفیت و سخت هستند. در کفش‌های دست‌دوز از این زیره‌ها استفاده می‌کنند.

در جذب عرق پا بسیار قوی بوده و مناسب تابستان برای خنک کردن پا هستند؛ ولی در زمستان همین خاصیت باعث جذب آب شده و نباید آنها را بپوشید.

نحوه بستن کفش

کفش‌ها تا پیش از این به روش‌های مختلف کشی، بند دار و چسبی بسته می‌شدند که به مرور زمان استفاده از نوع چسبی کمتر شده.

و بیشتر در کفش کودکان از آن استفاده می‌شود که راحت‌تر در پوشیدن کفش استقلال داشته باشند. اما دو مورد بعدی امروزه همچنان جزو گزینه‌های پرطرفدار هستند.

عرض کفش، چیزی که کمتر کسی آن را می‌داند!

آیا می‌دانستید که عرض کفش نیز دارای سایز بندی است؟ به عنوان نمونه همه می‌دانید یک کفش با سایز 42 از یک کفش با سایز 39 بزرگتر است که این سایزها مربوط به طول کفش می‌شود.

اما کدام عرض برای پای شما مناسب است؟ کفش‌ها از نظر عرض نیز دارای سایز بندی هستند. اما سایز بندی آنها بر خلاف طول که صرفاً عددی است، حروف لاتین را نیز شامل می‌شود.

برای نمونه کفشی با عرض 2E از یک کفش با عرض D پهن‌تر است. عرض کفش‌ها بر اساس پهنا بر اساس زیر هستند.

6E: خیلی خیلی پهن
4E: خیلی پهن
2E: پهن
D: عرض استاندارد
B: باریک
2A: خیلی باریک

خرید اینترنتی کفش با قیمت مناسب

نکات و راهنمای خرید انواع کفش برای خرید اینترنتی کفش شهرصندل ابتدا باید اندازه دقیق پای خود را به دست آورید.

همانطور که اشاره کردیم، زمان بعدازظهر را برای این کار انتخاب کنید که پا به حداکثر اندازه ممکن رسیده است.

برای اینکه اندازه پای خود را به درستی به دست بیاورید می‌توانید به آموزش نحوه اندازه گرفتن سایز کفش مراجعه کنید.

بعد از اطمینان از سایز پا کافی است

به یکی از صفحات مختلفی که به منظور معرفی انواع مختلف کفش‌های اسپرت، کتانی و چرمی معرفی کردیم مراجعه کرده و بر اساس راهنمای خرید هر یک، گزینه مناسب را انتخاب کنید.


“جهت مشاهده و خرید جدیدترین مدلهای کفش مردانه کلیک کنید”

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *