بهترین کفش مخصوص دویدن (رانینگ) چه ویژگی های دارد؟

بهترین کفش مخصوص دویدن (رانینگ) چه ویژگی های دارد؟ پیاده روی و دویدن ممکن است تنها ورزشی باشد که می توانیم با توجه به مشغله های زیاد به طور مرتب انجام دهیم.

به همین دلیل است که انتخاب بهترین کفش های کتانی ، که یکی از مهمترین موارد است تا بدن ما در طولانی مدت آسیب نبیند ، بسیار مهم است.

بهترین کفش مخصوص دویدن (رانینگ) چه ویژگی های دارد؟

راهنمای خرید کفش رانینگ و دویدن

قبل از هرچیزی باید بدانید که هر کفشی مناسب دویدن نیست و برای این منظور باید از کفش مخصوص استفاده کنید که آنها را با نام کفش رانینگ می‌شناسیم.

پس نباید انتظار داشته باشید که در هر فروشگاهی این کفش‌ها را پیدا کنید.

اول از همه ، باید بدانید که هر کفشی برای دویدن مناسب نیست و برای این منظور باید از کفش های خاصی که ما آنها را به عنوان کفش رانینگ می شناسیم ، استفاده کنید.

انواع مختلفی از کفش های مخصوص دویدن وجود دارد ، بنابراین می توانید از آنها در شرایط مختلف استفاده کنید ، مانند دویدن روی تردمیل ، دویدن روی آسفالت ، دویدن در طبیعت بکر و … بنابراین شما باید با ویژگی ها و تفاوت هایی که انواع مختلف کفش ورزشی مجبور است خرید آگاهانه ای انجام دهد و به قلب دوم بدن خود فکر کند.

آشنایی با انواع کفش رانینگ و دویدن

  • کفش خنثی (Nutral)

کفش های خنثی در واقع کفش هایی با ضربه‌ گیری خنثی هستند. این نوع کفش ها معمولاً شکل قوسی دارند و بیشتر مناسب کسانی است که قوس پا بلند دارند و در هر مرحله پاهای خود را به سمت بیرون کج می کنند.

  • کفش کنترل حرکتی (Motion control)

کفش های کنترل حرکتی قالب پهن و صافی دارند. صاف ، به این معنی که نیمه چپ و راست شکل کفش تقریباً یکسان است. اگر به کف کفش نگاه کنید ، کاملاً مشخص می شود. از دیگر ویژگی های این نوع کفش می توان به زیره محکم آن اشاره کرد.

کفش‌های کنترل حرکتی برای کسانی که کف پای صاف یا پروناسیون زیاد دارند توسط متخصصان توصیه می شود. زیرا ساختار این نوع کفش به گونه ای است که از چرخش غیرمعمول پاها به داخل جلوگیری می کند.

  • کفش اِستِیبیلیتی (Stability)

این کفش ها به طور خاص برای افزایش ثبات پا طراحی شده اند. این بدان معنی است که آنها از حرکات غیر معمول پاها جلوگیری می کنند. آنها معمولاً به صورت نیمه کمانی شکل هستند.

کفش های اِستِیبیلیتی نسبت به کفش های کنترل حرکتی انعطاف پذیرتر هستند. کارشناسان معتقدند این نوع کفش بیشتر برای کسانی مناسب است که قوس پا معمولی دارند و پا را در هر مرحله فقط کمی می چرخانند.

میزان کوشنینگ یا ضربه‌گیری کفش چقدر

ضربه‌گیری کفش به دو عامل مهم وابسته است که اولی به سفتی فوم و دیگری ضخامت لایه‌های مورداستفاده در کفی بستگی دارد.

بهترین کفش برای دویدن دارای کفی میانی به منظور جذب ضربه است که معمولا از فوم EVA یا پلی‌یورتان می‌باشد. اما میزان ضربه‌گیری می‌تواند بسته به نوع کفش متفاوت باشد. اینکه با چه میزان ضربه‌گیری احساس راحتی بیشتری خواهید کرد، علاوه‌بر نیاز آناتومی پا به ترجیح شخصی هم بستگی دارد.

  • انواع کوشنینگ:

کوشنینگ حداکثری: کفی میانی در این نوع کفش‌ها ضخیم‌لایه است. برخی ورزشکاران ترجیح می‌دهند برای دویدن در مسافت‌های طولانی فوم ضخیم‌تری و نرم‌تری زیر پا داشته باشند. اما کوشنینگ سوپرنرم مناسب همه دونده‌ها نیست.

کوشنینگ در حد متوسط: کوشنینگ این نوع کفش‌ها در حد متعادلی است. بسیاری از انواع کفش‌های رانینگ به این دسته متعلق‌اند.

کوشنینگ مینیمال: برخی ورزشکاران ترجیح می‌دهند حالت بالشتکی کفی میانی به‌میزان حداقل باشد. چراکه می‌خواهند زمین زیر پایشان را بیشتر حس کنند.

جمع‌بندی نهایی
ما به شما یادآوری می کنیم که تنها در هنگام خرید بهترین کفش ورزشی دویدن ، در مورد زیبایی تصمیم نگیرید. اما راحتی و تناسب کفش با آناتومی پا اولویت مهم تری است.
همچنین به یاد داشته باشید که اگر پاهای ناهمواری دارید ، کفشی بخرید که مناسب اندازه بزرگتر پاها باشد. این را به این واقعیت اضافه کنید که اواخر روز زمان بهتری برای خرید کفش است.

خرید جدیدترین مدلهای کفش های مخصوص دویدن

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *